אליהו יוסיאן

אליהו יוסיאן

צלילה מרתקת לניתוח המזרח התיכון עם אליהו יוסיאן

אליהו היה ילד יהודי פרסי רגיל אבל קורות חייו הפתלתלים והמרתקים הכינו אותו לתפקיד בו הוא נמצא כיום – מומחה לתולדות פרס ואיראן. יוסיאן מוכר כיום בתקשורת הישראלית בתור מומחה לענייני מזרח תיכון ועל כך הוא מספר בהרצאותיו. אנחנו מזמינים אתכם להצטרף להרצאה, בה  ניתן לשמוע על סיפור חייו מעורר ההשראה וכן על התובנות שאסף במשך השנים בהם חקר את התרבות, ההיסטוריה והאידיאולוגיה של פרס איראן ובפרט של משטר האיתוללות השולט שם כיום. 

הרצאה מרתקת על היחסים בין המדינות בשכונה שלנו

גיאופוליטיקה הוא תחום מרתק באופן כללי. רבים מאיתנו אוהבים לשמוע הסברים וניתוחים של מוממחים המסבירים לנו את היחסים בין מדינות שונות בעולם, המאבקים ביניהם, המניעים שלהם והאסטרטגיות המתוחכמות שהם מובילים להגשמת מטרותיהם.

הנושא הזה נהיה מרתק ורלוונטי על אחת כמה וכמה כשמדובר על ה'שכונה שלנו', על המזרח התיכון ושכנותינו המקיפות אותנו מכל עבר. יוסיאן, בתור מומחה וחוקר של המדינה האיראנית הפרסית יפרוש בפניכם בהרצאותיו את מסקנותיו ממחקריו השונים על משטר האיתוללות האיראני, מה המניעים שלהם? מהי האסטרטגיה שלהם? היכן אנחנו כמדינת ישראל והעולם הערבי שוגים בהבנתם ומה ניתן לעשות בנידון?

סיפור חייו של אליהו יוסיאן

סיפור חייו של יוסיאן מרתק לא פחות ממחקריו השונים של אליהו. אליהו יוסיאן נולד בשנת 1980 באיספהאן, מחוז במדינה האיראנית, ממש בראשית דרכה של המהפכה האיסלאמית במדינה אותה הוביל חומייני.

ליוסיאן היו שבעה אחים ואחיות ואביו עבד בתור מנהל של סניף בנק באזור מגוריו אך הודח בידי המשטר בשל יהדותו. יוסיאן גדל בצל מלחמת איראן – עירק שפרצה בשנות ילדותו המוקדמות. הוא למד שתים עזרה שנות לימוד מלאות בבתי הספר המוסלמיים באיראן והמשיך לשלוש שנות לימודי הנדסה אזרחית באוניברסיטת כאשאן האיראנית. כל השנים האלו חשפו אותו לתרבות האיראנית, לשונות בין הזרמים המוסלמיים השונים ולמסקנות והבנות אותם פיתח בהמשך דרכו.

בשנת 2003 הוברחו יוסיאן וכל משפחתו מאיראן בתחבולה נועזת אך חלק ממשפחתו המורחבת נותרה מאחור כגון בנות דודותיו.

אליהו התגייס בארץ לצבא ושירת כחמש עשרה שנה ביחידת המודיעין 8200 כמומחה לענייני איראן. כיום הוא כבר בעל תואר מוסמך ללימודי מזרח תיכון מאוניברסיטת בר אילן ומשתתף במכוני מחקר וארגונים שונים כגון מכון משגב לביטחון לאומי, ארגון 'הביטחוניסטים' והיה ממקבלי פרס ישראל לביטחון. יוסיאן אף מופיע במספר פאנלים בערוצי חדשות כגון אצל איילה חסון ב'כאן 11'.

מה ניתן ללמוד מהרצאותיו של אליהו?

כפי שבוודאי הצלחתם להבין מקורות חייו המרשימות, אליהו אינו סתם מומחה לענייני איראן, הוא חי על בשרו את משטר האיתוללות האיראני ומכיר ממקור ראשון ממש את שאיפותיהם והלך חשיבתם של רבים מהזרמים המוסלמים איתם נפגש במהלך חייו.

יוסיאן יפתח לכם צוהר להבנת המזרח התיכון. מהם האינטרסים השונים של המדינות שסביבנו? מהם התוכניות שלהם לטווח הרחוק והקרוב? מה השאיפות שלהם ומה טיב היחסים והיריבויות שלהם אחת עם השנייה? את כל זה תוכלו ללמוד בהרצאותיו של אליהו.

 

השאירו פרטים וניצור קשר בהקדם