דוקטור מרדכי (מוטי) קידר

דוקטור מרדכי (מוטי) קידר

דוקטור מרדכי (מוטי) קידר (נולד בז' בכסלו ה'תשי"ג, 25 בנובמבר 1952) הוא מזרחן, ומרצה בכיר ומבוקש.

קידר הוא הוגה תוכנית האמירויות הפלסטיניות – התשובה לסכסוך הישראלי-פלסטיני. בעבר שימש יו"ר חוג הפרופסורים לחוסן מדיני וכלכלי, וכיום מכהן כסגן נשיא חברת NEWSRAEL העוסקת בפעילות תקשורתית פרו-ישראלית ברחבי העולם קידר נולד בתל אביב, להורים ממוצא פולני ממשפחת קופרשמיט, שעלו לארץ ישראל בשנות ה-30 וכל משפחתם נרצחה בשואה. 

בשנת 1970 התגייס לצה"ל. הוא שירת באמ"ן וסיים את שירותו לאחר 25 שנה בדרגת סגן-אלוף. רוב שירותו היה ביחידה 8200 בה שימש ראש ענף, למעט תקופה בה הדריך בבה"ד 15. 

לאחר שחרורו מצה"ל היה חבר בתנועת השמאל נתיבות שלום. 

בשנים 1974–1982 היה זמר טנור לירי במקהלה הפילהרמונית תל אביב, במקהלה הכיר את אשתו שהייתה זמרת באותה תקופה. 

את כל לימודיו האקדמיים עשה באוניברסיטת בר-אילן. בשנים 1981–1983 למד לתואר ראשון במחלקה לערבית ובמחלקה למדע המדינה, ובשנים 1991–1997 סיים דוקטורט במחלקה לערבית. נושא עבודת הדוקטורט שלו היה "הלשון הפוליטית הפומבית של משטר אסד בסוריה: מסרים ודרכי הבעתם". קידר מתמחה בתקשורת ההמונים של העולם הערבי[דרוש מקור] ומתראיין לערוצים ערביים דוגמת "אל-ג'זירה", חלק מהעימותים שלו בערוצים הערביים עם אישי דת ותרבות עוררו סנסציה בעולם הערבי. הוא משמש גם כפרשן של העיתון "מקור ראשון", ומכהן כיו"ר "מוניטור האקדמיה הישראלית", גוף העוקב אחר מרצים המוגדרים על ידיו פוסט-ציוניים, במטרה לפרסם את פרסומיהם והצהרותיהם. ביולי 2012 שובץ קידר כמגיש שותף מתחלף להגשת התוכנית "סדר יום", המשודרת ברשת ב', כחלק מהחלטה של הנהלת רשות השידור לאזן את המגישה הקבועה קרן נויבך. לאחר התנגדות העובדים למהלך, אמר שהוא הוזמן כפרשן והודיע שיסכים להיות מראיין אורח רק בהסכמת שני הצדדים. מסוף יוני 2015 כותב קידר טור קבוע באתר "מידה". כמו כן הוא בעל טור שבועי בעיתון החרדי "יום ליום". 

באוקטובר 2019 נאם קידר בהפגנות התמיכה בבנימין נתניהו בפתח תקווה, והדהד תאוריית קשר לפיה לא יגאל עמיר רצח את יצחק רבין[7]. החל משנת 2021, החל קידר לשמש סגן נשיא חברת NEWSRAEL – העוסקת בפעילות תקשורתית פרו ישראלית ברחבי העולם.

לדר' יש מגוון רחב של הרצאות וידיעותיו יכולות לספק אפילו הרצאות לבחירה!

השאירו פרטים וניצור קשר בהקדם